Vi har vært så heldige å bli invitert til Stylt og idémyldring foran den store begivenheten som skal skje på Evje 21.-23. februar. Evje Handel og Serviceforening har satt ned en komité med Unni Abusdal som leder, og som har fått oppdraget med å styre med mye av forarbeidet til nyvinningen Evje i 120.
Det er et stort arbeid, og en del elementer som må på plass for at opplegget skal kunne gjennomføres med en «rød tråd» hos alle medlemsbedriftene. For å få hjelp til dette har Unni med handelsforeningen sin godkjennelse fått med seg profesjonell bistand på det grafiske arbeidet.
– Vi er så heldige å få budsjettert bittelitt fra felleskassa, så vi kan få hjelp av Cecilie Kyllingstad, forteller Unni. Vi har brukt Cecilie mye på Stylt, og det er en fantastisk flink dame som er utrolig lett å samarbeide med. Hun var ikke sen med å hive seg rundt da jeg luftet idéen for henne. Så vi har stor tro på at dette blir knallbra, selv med beskjedne midler.
Cecilie driver firmaet Kyllingstad Design, og har hatt flere prosjekter på Evje. Men mesteparten av hennes arbeid er for store firmaer i Kristiansand og Stavanger-regionen, så vi gleder oss til å se hva hun kan få til for handelsstanden. Du kan se noe av hennes fabelaktige arbeid hos Evje Folkehøgskole, hvor hun har designet nettside og logo. Du kan bli bedre kjent med Cecilie og hennes firma ved å følge henne på Facebook.
Optimisme i Evje Handel og Serviceforening
Referatet fra medlemsmøtet i handelsforeningen 16. januar viser stor optimisme rundt det siste forslaget, om å skape enda litt mer aktivitet i bygda.
Det går fram av referatet at handelsforeningen har sett på hvordan den kan få til litt mer aktivitet i februar. Det er stor stemning for å ha «Evje i 120», 21.-23. februar.
Under møtet delte Leif Jørgen Versland, som er med i komitéen sammen med Unni, noen tanker om arrangementet så langt:
– Vi ønsker å lage liv i butikkene denne langhelgen med konseptet Evje i 120. Det er vinterferie og mange folk i bygda.
Hvert enkelt medlem står fritt til å velge hvordan man bruker 120 i sin butikk, men alle må ha et eller flere 120 tilbud
(eks 3 for 120, 2 for 120, minus 120, utvalgte produkter 120)
Opplev Evje kan tilby annonseplass/butikkbesøk.
1 annonse 3000,- her får du annonsering 1 uke før og digital annonse for din butikk, som du også kan bruke på egen FB, eventuelt sende Setesdølen eller andre man ønsker. OpplevEvje lager også en felles digital folder for alle annonsene.
Butikkbesøk med redaksjonell omtale i forkant av helgen kr 1000,- (forteller litt om hva din butikk skal fokusere på under happeningen, ingen produkt/pris annonse).
Ved interesse, spørsmål eller annet rundt annonsering, send mail til leif.jorgen.versland@europris.no.
Foreningen tar seg av kostnaden til Cecilie, så her er det bare å hive seg rundt. Men vi mener det er viktig at alle medlemmene er med, slik at det får en viss tyngde.
OpplevEvje formidler hva som skjer
Vi har i den siste tiden gjort noen omorganiseringer i prosjektet og styrket IT-biten, slik at vi på sikt kan tilby en litt annen markedsføringsaktivitet enn tidligere. Vi kommer tilbake med mye mer om akkurat dette i en sak litt senere, når alle formaliteter og budsjetter er på plass.
I første omgang vil vi følge «Evje i 120»-gruppen sitt arbeid for å formidle hva som skjer. På det viset kan vi allerede nå begynne å skape litt forventninger til den store happeningen som skal finne sted 21.-23. februar.
Sett av helgen og bli med på moroa!