Vi har vært innom den travle butikksjefen på Verksmoen for å høre hvilke påfunn Europris har i forbindelse med Evjedagene. Her treffer vi ham og fruen, og for de som kjenner ekteparet Leif Jørgen og Veronica Versland er ikke de spesielt vanskelige å få i tale. Til tider har den utsendte reporteren problemer med å slippe til mellom alt de ønsker å fortelle.
– Det er vel fare for at vi må finne på noen sprell nå under Handelens Dager. Vi tyvstarter salget torsdag kl. 09.00, og så holder vi det gående til søndag kl. 16.00. Vi har jo åpent 12.00-16.00 på søndagene hele sommeren, og da må vi strekke Evjedagene hele helgen. Grunnen til at vi starter torsdagen er at det er såpass ville tilstander på butikken i helgene at vi strekker det ut litt. Så blir handelen spredd noe mer utover og det blir ikke helt kaos, humrer den alltid engasjerte butikksjefen.
Drømmestart og flinke ansatte
Europris Evje har hatt det de beskriver som en drømmestart på vår- og sommersesongen.
– Vi setter stadig nye rekorder! Det er jo veldig moro å se at innsatsen vi og de ansatte legger ned i butikken gir resultater.
Leif Jørgen er veldig rask til å skryte av fruen og de andre ansatte.
– De tar et utrolig ansvar for å holde sine avdelinger i orden, og at butikken er velfylt og ryddig. Jeg har jo vært med på en del prosjekter i vår som gjør at jeg må avspasere litt innimellom for å få tiden til å strekke til. Da er det godt å vite at jeg har solide folk på jobb som alle har en felles tanke og idé om hvordan vi ønsker butikken skal fremstå, og å gi kundene verdens beste handleopplevelse.
Artikkelen fortsetter under bildet
Kunden er sjefen!
Det er ikke vanskelig å merke den helt spesielle stemningen på butikken til Euro-Leif som vi litt uærbødig kaller ham på Evje. Det er en unik atmosfære hvor latteren sitter løst, og de ansatte gjør alt de kan for å hjelpe sine kunder. Dette gjør Europris Evje til et sted hvor både ansatte og kunder trives og gjerne besøker flere ganger i uka.
– Det er egentlig ganske enkelt. Jeg behandler folk slik jeg selv hadde satt pris på å bli behandlet. Vi driver i servicebransjen, og et smil og det å yte god service faller meg naturlig. Og det koster oss absolutt ingen ting! Vi jobber hardt for å ha kundene i fokus; det er tross alt de som er sjefen vår.
Europris Evje er også en av de bedriftene i kommunen som har utrolig mange følgere på sosiale medier. Her er det Veronica som har ansvaret. Det er gøy å følge butikken på Facebook og Instagram.
Det er ingen hemmelighet at vi kunne skrevet side opp og side ned om Europris, siden prosjektet OpplevEvje har en litt spesiell kompetanse på akkurat denne butikken. Det har vi ikke tid til i disse dager. Men du kan lese mer om Europris i bedriftspresentasjonen på OpplevEvje.no.
Spesialtilbudene de neste dagene
Vi prater oss så langt vekk at vi er i ferd med å glemme å notere tilbudene Europris skal ha de neste hektiske dagene. Veronica er rask til å få med at det som må nevnes er:
– 30% på alle hagemøblene
– 30% på alle hagestoler
-50 % på alle blomsterpottene.
– Det blir selvfølgelig mye annet spennende også! Men da må de kommer ned og se selv, sier hun med verdens største glimt i øyet. Europris Evje er klare for fest!