Vi hadde forrige uke igjen gleden av å overvære styremøte i Evje Handel og Serviceforening (EHS). Det er en travel gjeng, hvor flere av de næringsdrivende har store planer for hvordan de skal optimalisere omsetningen i sin bedrift. Det handler hele tiden om å bli enda litt bedre på det vi er gode på fra før. Noen vil også prøve litt nye ting. Samtidig som de skal prøve å utvikle egen bedrift, skal de også forsøke å finne på felles aktiviteter som kan dra enda flere besøkende til bygda vår, og enda flere kunder til sine medlemsbedrifter.
Alle styremøter i EHS er første mandagen hver måned klokken 08.00. Møtene er åpne, så hvem som helst kan overvære dem om de ønsker mer innsikt i foreningens arbeid.
Nye medlemmer – bygger organisasjonen
Det har kommet til flere nye medlemmer i foreningen i det siste. Det er ikke bare butikker som er velkomne; hele spekteret av næringsdrivende kan bli med. Foreningen er opptatt av aktivitet i bygda. På samme tid holder de på å bygge EHS opp til å bli en mer robust organisasjon, som kan være en viktig aktør i næringsutvikling, turisme og utviklingen av Evje som handelssenter. Vi er nok alle enige om at turistsatsingen i kommunen vår har masse rom for videreutvikling.
Medlemskapet i EHS koster 1 500 kroner første året. Det meste av kommunikasjon foregår på en egen intern Facebookside, men også på E-post. De aktive medlemmene er travle mennesker fra før, så det gjelder å bruke tiden og teknologien lurt der man kan. Det er også årlige medlemsmøter, studietur og mange andre planer på gang. Vi i OpplevEvje formidler selvsagt videre alt som er aktuelt for offentligheten å få med seg fra disse møtene, eller på bestilling fra EHS. Vi håper også at vi en dag klarer å få med oss alle medlemmene i EHS i vårt eget bedriftsregister, slik at vi kan lenke mer og få enda større effekt ut mot publikum. Bedriftsoppføringene kan enkelt bestilles via vår Facebookside, eller ved telefon til Leif Jørgen på 476 99 295. Besøkstallene for OpplevEvje.no for 2019 viser jo at vi har noe spennende på gang!
Det er årsmøte i foreningen den 23. mars. Ønsker man å fremme forslag til årsmøte så kan dette gjøre på E-post til leder Else Haugland på Else@dolenhotel.no innen 16. mars. Vi vil selvsagt være tilstede, og kommer tilbake med mye mer fra dette på et senere tidspunkt.
Kjøpmannsboder fast i Evje sentrum!
Det er også besluttet at julebodene, eller kjøpmannsbodene som vi vil omtale dem fremover, blir stående i sentrum med formål om utleie. På denne måten kan vi tilrettelegge for en del av alle de kreative menneskene i regionen og gi dem en egen salgsarena midt i Evje sentrum. Bodene koster kun 100 kr pr døgn i leie. Så her er det muligheter for mange til å få vist frem sine produkter.
Det er Lenette Bebe som er utleiesjefen for bodene. Ønsker du å leie en bod eller bare er nysgjerrig på om dette kan være noe for deg, kan hun kontaktes på telefon 92 25 78 31.
Vi håper det gode samarbeidet vi har opparbeidet med Evje Handel og Serviceforening vil fortsette også etter årsmøtet i mars. Vi skal gjøre alt vi kan for å omtale handel og alt det strålende arbeidet som gjøres i bedriftene i bygda.