«Sommer på Evje»-magasinet som vi fikk gitt ut rett før Landsskytterstevnet i begynnelsen av august, var et veldig krafttak. Å få det til samtidig som vi bemannet Infosenteret vårt i Evje sentrum, hver eneste dag i to måneder, er vi rett og slett litt stolte av. Vi er også enormt takknemlige for at Cecilie Kyllingstad i Kyllingstad Design og Helge Stokkeland og Knut På Bø i Setesdalstrykk hjalp oss med å lose utgivelsen i havn, midt i sommerferien. Vi gjorde noen glipper i hastverket, og økonomien i prosjektet var elendig. Men nå har vi debutert som bladskrivere, fått svært gode tilbakemeldinger på innholdet, lært litt av feilene i første forsøk, og satser for fullt mot et enda mye større «Sommer på Evje»-magasin i 2020!
Magasinet vil akkurat som i 2019 være et gratismagasin. Alle bedrifter og butikker som ønsker det, kan ha bladet liggende på disken til utdeling til kunder, turister, hyttefolk, bygdefolk, og alle andre som stikker innom.
Lite om Landsskytterstevnet, mer om bygda
Bladet i 2019 kom ut i forbindelse med ett spesielt arrangement, nemlig Landsskytterstevnet. Magasinet neste sommer skal inneholde mer generelt stoff fra Evje og Hornnes og områdene rundt. Vi får nå mye bedre tid til å arbeide med stoffet, og leite fram gode historier og interessante temaer.
Når innholdet i bladet blir mer tidløst enn sist, har det også aktuell interesse mye lengre. Vi ser for oss at vi kan prøve å gi det ut rundt 15. mai, og at det vil «leve» gjennom hele sommeren. Altså i minst tre måneder. Det er selvsagt en veldig positiv sak for oss i Opplevje, som er ute etter å markedsføre alt det fine som skjer i Evje og Hornnes til enhver tid. Men også for potensielle annonsører vil vi tro at dette har betydning, da perioden med profilering blir mye lengre enn i 2019-magasinet.
Kan ikke drive med underskudd lenger
Siden oppstarten våren 2018, har OpplevEvje gått med et solid underskudd. Bare fordi vi ikke tar ut lønn for arbeidet, har det vært mulig å holde prosjektet i gang. Slik kan vi selvsagt ikke drive bedriften i det lange løp. Herunder kan vi ikke lage Evje-magasin med underskudd særlig mange flere ganger, hvis vi skal unngå kroken på døra.
Vi må derfor sette noen priser for annonsene i bladet, som gjør det mulig å ihvertfall ikke tape på utgivelsen. Forhåpentligvis skal vi også greie å tjene litt penger på prosjektet, så vi har noen midler til overs å skyte inn i andre deler av virksomheten. Prisene er uansett rimelige, tatt i betraktning det svære opplaget og den lange perioden bladet vil sirkulere.
I tillegg har vi spesialpriser for alle bedrifter og forretninger som er med i vårt bedriftsregister. Bedriftsavtalene er omtrent det eneste trygge og noenlunde stabile økonomiske grunnlaget vi har for driften. Da er vi selvsagt opptatt av å gi noe tilbake til våre beste støttespillere.
Størrelse | Ikke medlem | Medlem |
Baksiden | 15.000 | 9.000 |
1/1 | 12.000 | 7.000 |
1/2 | 8.000 | 5.000 |
1/4 | 5.000 | 3.000 |
1/8 | 3.000 | 2.000 |
Annonsesalg utover høsten og vinteren
Vår eminente Leif Jørgen Versland har fått justert arbeidssituasjonen sin litt, og har bedre kontroll over hverdagen. I ledige stunder utover høsten og vinteren, og kanskje noen ganger på kveldstid, vil han ta noen runder rundt i bygda og høre med bedriftene og forretningene om det er interesse for å være med i 2020-magasinet. Det blir spennende å se responsen! Vi skal uansett prøve å lage den beste «reklamen» for heimbygda vår som vi har evner og kapasitet til. Så er det selvsagt opp til hver enkelt bedriftseiger om hun eller han ser en verdi i tiltaket, og har lyst til å være med på laget.
For oss er det moro!
Vi syns – uavhengig av responsen fra andre – det er utrolig moro å presentere heimbygda vår på denne måten. Vi har det gøy!