Vi hadde stor tro på prosjekt OpplevEvje da vi satte i gang. Vi hadde som utgangspunkt og idé at vi skulle gjøre Evje og Hornnes sine tilbud og arrangementer mer synlige. Gjennom en felles plattform ville vi formidle det Evje kan tilby og gi grunnlag for vekst ved å vise det på nett. Antall lesere på nettsiden opplevevje.no og aktiviteten, rekkevidden og engasjementet på vår Facebookside viser oss at vi har truffet. Vi ønsket å vise, fortelle og koordinere alt på ett og samme sted.
Det vi ikke hadde tatt helt høyde for, var alt vi måtte skape fra bunnen. Det er flere og flere som ønsker at vi skal formidle deres budskap med våre ord og bilder. Vi er ydmyke og takknemlige for tilliten og etterspørselen. Men dette tar tid, og det har tatt mye tid. Vi bruker fortsatt primært vår egen fritid for å få dette til. Vi vil selvfølgelig gjøre så godt vi kan for at den positive utviklingen skal fortsette. Vi har så vidt begynt, og vi har mye spennende på gang!
Stor aktivitet i bygda – mye spennende å vise fram!
Det er stor aktivitet i bygda, noe vi alle er glad for! Det er dette som skaper verdier og arbeidsplasser. Det er summen av alt som gjør Evje og Hornnes til et fantastisk sted å bo, og ikke minst besøke. Vi er heldige, og unike, i forhold til hva vi kan tilby til tross for et beskjedent innbyggerantall.
Vi har hatt som et av våre hovedmål å presentere bedrifter og aktiviteter på ett og samme sted. Gjøre oss mer synlige på nett, og enda mer attraktive for de som ikke vet så mye om Evje og alle de tjenestene og mulighetene vi kan tilby. Dette har dessverre måtte vike litt i prioriteringene, på grunn av alt annet som skjer, både i prosjektet og den travle hverdagen vi ellers har.
Se vår bedriftsoversikt – under oppbygging
Se vår presentasjon av turmål og severdigheter i Evje og Hornnes og omegn – under oppbygging
Se vår aktivitetskalender – under oppbygging
Nå tar prosjektlederen grep!
Prosjektleder Leif Jørgen Versland har nå tatt noen heller uvanlige grep for å hjelpe ut den teknisk ansvarlige, for å få redusert listen på bedrifter som ønsker oppføring hos oss.
Vi har tatt en prat med Leif Jørgen på ærverdige Dølen Hotel. Det er nå hans nye kontor og oppholdssted resten av uken. Han avspasere fra sin krevende jobb som butikksjef på Europris Evje, for å hjelpe til med å komme ajour med bedriftsoppføringene som er bestilt.
– Jeg har flinke ansatte som holder hjulene i gang på butikken, så jeg er ikke så bekymret for det. Men det er klart at ikke alle i heimen synes det er like greit at jeg må gå i eksil, for å skrive og jobbe for å klare å levere det vi ønsker. Noe er krevende, for flere av de som har bestilt finnes det lite eller ingen informasjon om på nett fra før. Vi må ut og snakke med eiere, ansatte og kunder for å gi en best mulig beskrivelse av bedriftene som skal inn i registeret. Noen er store aktører med veldig mye informasjon. Der må vi prøve å hente ut det viktigste slik at det passer i vår profil. Samtidig skal det gi et godt innblikk i hva bedriften tilbyr sine kunder.
Vi skal levere noe kunden blir fornøyd med!
Det er så vidt blitt morgen på Dølen. Men Leif Jørgen er alt ute av dyna og i full sving på den medbragte lap-topen. Han er ikke til å stoppe nå:
Det er en travel hverdag for mange. Det å koordinere møter og intervjuer med fotograf, eiere og andre som har betydning, er ikke alltid like lett å få til. Det eneste jeg kan love er at vi skal gjøre alt vi kan for å levere et godt produkt som kunden blir fornøyd med. Vi får utrolig mye skryt og positive tilbakemeldinger fra de kundene vi har gjort en jobb for. Det gjør at alt vi ofrer av tid og energi er verdt det, og dette får vi til! Jeg er utrolig stolt av hva vi har skapt til nå. Jeg gleder meg til vi har tid og ressurser til å fullføre hva vi har startet. Vi har så vidt begynt, og det er mye spennende på gang, lover han.
Fremtiden er på nettet!
Prosjektet OpplevEvje er under stadig utvikling og vekst. Etterspørselen er stor. Det har til tider vært vanskelig å prioritere og fordele oppgaver på det knøttlille teamet som er med.
Jeg er utrolig takknemlig for de stakkars to som orker å bruke tiden sin på å hjelpe meg med å utvikle dette. Jeg tør garantere at det vi holder på med vil gi store positive ringvirkninger for mange, både lokal, regionalt og på sikt dra kunder nasjonalt og internasjonalt. Fremtiden, ja nåtiden, skapes på nett og der skal vi være! Derfor er det viktig at vi leverer og stadig utvikler oss, nærmest hamrer Leif Jørgen inn.
Han er så engasjert nå, Versland, at innehaver Else Haugland på Dølen Hotell iler til med en kruttsterk kaffikopp så han kan få roet ned både kroppen og toppetasjen litt.
Tilgjengelig 24/7
Leif Jørgen understreker at han er tilgjengelig på telefon 471 49 228. Han vil være på Dølen Hotell stort sett 24 timer i døgnet for de kundene som vil se eller høre mer om utviklingen av deres bestilling av oppføring.
– Vi er alltid åpne for innspill og nye idéer. Vi har mange tanker om videre utvikling av nettstedet og tjenester, men det kommer vi tilbake med mer om etter hvert. Målet er at vi skal være ferdige med de bedriftene som står på vent i løpet av én uke, lover den alltid offensive og optimistiske prosjektlederen.