Vi publiserte masse saker både på Facebooksida vår og OpplevEvje.no i forbindelse med «Evje i 120». Det har vært en økning i trafikken inn på Facebooksida på over 160 % de siste 28 dager, sammenlignet med samme periode i januar.
- Rekkevidde: 31.369 personer siste 28 dager (opp 162 %) (Rekkevidden er antall personer som har sett ett av innleggene minst én gang. Målingen er et anslag)
- Rekkevidden 23. februar (dagen før «Evje i 120» startet) aller best med 5.776 personer
- Publisert 45 innlegg alt i alt siste uke
- Størst rekkevidde på saker/innlegg hadde Cubus/Veronica Versland (4.100), Spisekroken (bildet, 3.800) og Garn & Lysstua/Marianne Dovland (2.900)
- Et innlegg på Facebooksida, uansett type, har som oftest en rekkevidde på minst 1.000–1.500 personer. Men lenker til redaksjonelle saker med et aktuelt innhold – som de tre ovenfor – når selvsagt ut til flest
- Facebooksida har pr. dato 6.680 følgere
- Flest følgere er rimeligvis bosatt på Evje (791). Men nest-flest følgere har vi i Kristiansand (687) og tredje-flest hører til i Vennesla (322)
Det er undertegnede, Geir Daasvatn, som har ansvar for Facebooksida. Men mange av innleggene under «Evje i 120» var lenker til spennende saker fra butikker og bedrifter på OpplevEvje.no. Disse sakene fra næringslivet i bygda er det i all hovedsak Leif Jørgen Versland som skriver. Han har skrevet så blekket har sprutet den siste uka!
Kombinasjonen Facebook/OpplevEvje.no
Tallene her gjelder altså Facebooksida vår. Men det er kombinasjonen av å skrive saker på OpplevEvje.no og aktiv bruk av Facebooksida for å spre budskapet som avgjør hvor langt vi totalt sett når ut. Vi kommer med mer statistikk fra besøket på nettsida OpplevEvje.no, og ikke minst visningstall for annonsekampanjen under «Evje i 120», litt senere.
Vi er uhildet så det suser til å bedømme eget arbeid. Men de konkrete besøkstallene kommer fra Facebook sine statistikker, og viser ihvertfall at vi når ut til mange når vi står på.