Tommelen opp for Heilt vilt! F.v. Heidi Ose Madsen, Maya Madsen Tjølsen, Anne Grethe Ose og Tuva Kvitne på Spisekroken. Arkivfoto: Geir Daasvatn

OpplevEvje: Stort oppsving på Facebooksida under «Evje i 120»

Vi publiserte masse saker både på Facebooksida vår og OpplevEvje.no i forbindelse med «Evje i 120». Det har vært en økning i trafikken inn på Facebooksida på over 160 % de siste 28 dager, sammenlignet med samme periode i januar.
 
Her er noen nøkkeltall:
  • Rekkevidde: 31.369 personer siste 28 dager (opp 162 %) (Rekkevidden er antall personer som har sett ett av innleggene minst én gang. Målingen er et anslag)
  • Rekkevidden 23. februar (dagen før «Evje i 120» startet) aller best med 5.776 personer
  • Publisert 45 innlegg alt i alt siste uke
  • Størst rekkevidde på saker/innlegg hadde Cubus/Veronica Versland (4.100), Spisekroken (bildet, 3.800) og Garn & Lysstua/Marianne Dovland (2.900)
  • Et innlegg på Facebooksida, uansett type, har som oftest en rekkevidde på minst 1.000–1.500 personer. Men lenker til redaksjonelle saker med et aktuelt innhold – som de tre ovenfor – når selvsagt ut til flest
  • Facebooksida har pr. dato 6.680 følgere
  • Flest følgere er rimeligvis bosatt på Evje (791). Men nest-flest følgere har vi i Kristiansand (687) og tredje-flest hører til i Vennesla (322)

Det er undertegnede, Geir Daasvatn, som har ansvar for Facebooksida. Men mange av innleggene under «Evje i 120» var lenker til spennende saker fra butikker og bedrifter på OpplevEvje.no. Disse sakene fra næringslivet i bygda er det i all hovedsak Leif Jørgen Versland som skriver. Han har skrevet så blekket har sprutet den siste uka!

Kombinasjonen Facebook/OpplevEvje.no

Tallene her gjelder altså Facebooksida vår. Men det er kombinasjonen av å skrive saker på OpplevEvje.no og aktiv bruk av Facebooksida for å spre budskapet som avgjør hvor langt vi totalt sett når ut. Vi kommer med mer statistikk fra besøket på nettsida OpplevEvje.no, og ikke minst visningstall for annonsekampanjen under «Evje i 120», litt senere.

Vi er uhildet så det suser til å bedømme eget arbeid. Men de konkrete besøkstallene kommer fra Facebook sine statistikker, og viser ihvertfall at vi når ut til mange når vi står på.

 

Del "OpplevEvje: Stort oppsving på Facebooksida under «Evje i 120»"