Flåt nikkelgruve
Flåt nikkelgruve er ei nedlagd nikkelgruve i Mykleåsen i Flot mark i Flatebygd i Evje og Hornnes kommune. Sjølve gruva er stengt og plombert. Men det er mykje spennande å sjå oppe på overflata også, så gruveområdet er ein ypparleg stad for eit besøk for deg som er interessert i gamal gruvehistorie. Flåt-gruva var først ei koppargruve. Holet i fjellet der malmen var teken ut, […]
Postvegen Håland – Kleveland
Postvegen i Evje var den første køyrevegen (kjerrevegen) mellom Evje og Vegusdal. Han avløyste Futevegen som «hovudveg» austover mot Nedenes og Arendal. Vegen blei bygd rundt 1840. Vegen tok til frå tunet i Evje prestegard. Vidare gjekk han om Oddestemmen til Odde. Frå tunet på Odde gjekk han opp Fotsporkleiva, ovafor tuna i Haugen og fram til Bjorvatn der Fylkesveg 42 går i dag. Denne delen av vegen […]
Bygdeborga på Urdalsfjell
Bygdeborga på Urdalsfjell var eit forsvarsverk mot inntrengarar i ufredstider på Urdalsfjell på Åvesland mellom Flatebygd og Gautestad i Evje og Hornnes. Skrive av Geir Daasvatn Det er minst fem kjende slike bygdeborger i kommunen: På Kleveknuten på Hannås, på Horgeknipen på Senum, på Kallshovet på Kallhovd, på Steinsfjell nær Evje sentrum og altså på Urdalsfjell. Det er vanlig oppfatning blant arkeologene, heiter det i kultursoga for Evje og Hornnes, at borgene er frå […]
Rygnestadtunet – Valle
Om du er på ferie i Evje-området, og har tilhald til dømes på ein av dei fine campingplassane i nedre Setesdal, eller kanskje på ærverdige Dølen Hotel, eller for den saks skuld kosar deg med sommarferie på hytta di, kan ein dagstur oppover i Setesdal til Valle og Rygnestadtunet vere ei stor oppleving. Skrive av […]
Futevegen – Vegusdal
Futevegen i Vegusdal var ein del av det gamle vegsambandet mellom Evje og Frolands Verk. Han blei bygd som hjulveg på 1840-talet, men var i bruk som ride- og kløvveg lenge før det. I dag er vegen delvis restaurert og merka som turløype, og er ein del av den kulturhistoriske løypa som kallast Allmannavegen. Futevegen […]
Juvvannsvegen – Skranevatn
På heia på veg mot Abusland i Hornnes kan du ta ein fin sykkeltur på Juvvannsvegen til idylliske Skranevatn. Langs vegen ligg den vakkert restaurerte Vetterhussaga. Om du heller vil gå, er ikkje turen lenger enn at det er minst like gøy! Juvvannsvegen er køyrbar. Men han må likevel kallast ein traktorveg, og her er […]
Kiledalskleiva med Kiledalskleiva bru
Kiledalskleiva rett sør for fylkesgrensa til Vest-Agder var et fryktet vegstykke på Postvegen, den første ordentlige kjørevegen oppover i Setesdal. Midt i kleiva ligger den vakre Kiledalskleiva bru. En tur langs dette lille stykket av Postvegen er som en vandringstur nedover «Memory Lane»! Skrevet av Geir Daasvatn Kiledalskleiva var altså bratt, og det var uvanlig […]
Jernbanebruene på Moisund
Då Setesdalsbanen kom fram til Moi i Hornnes i 1895, måtte det byggast to små bruer over Storebekk ved Moikilen og Hannåsbekken ved Hannåskilen. Skrive av Geir Daasvatn Dei vakre steinkvelvbruene er lite synlege i dag. Dei er delvis innebygde i bruene på Riksveg 9, og ikkje merka med skilt el. Med unnatak for dei […]
Bispestolane – spennande kulturminne og fin turløype
Bispestolane er eit freda kulturminne, tre oppmura steinstolar, på Tellaugheia mellom gardane Espetveit og Kalland sør-vest i Evje og Hornnes. Skrive av Geir Daasvatn Korleis kome dit Frå Rv-9 på Moisund går Fv-301 (Abusdalsvegen) om lag 8 km vestover til Leiteskaret før Bispestolane hyttefelt. Du kan følge skogsbilvegen Bispevegen (t.v.) ca 1,2 km sørover fram til Bispestolane. […]
Hornnes jernbanebro – et vakkert minne fra en svunnen tid
Hornnes jernbanebro er en bro over Otra rett før elva renner ut i den vesle innsjøen Breiflå. Broen ble bygd i 1895–1896, før åpningen av Setesdalsbanen i 1896. Hornnes jernbanebro er 140 meter lang, og er oppført i en stålkonstruksjon som hviler på seks brukar av lokal gneis. Steinen er fint hogd til av tilreisende rallerer. […]